master's thesis
AMBALAGE AND DESIGN IN FUNCTION OF AGRICULTUR FOOD PRODUCTS MARKETING

Ivana Nuić (2016)
Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku
Poljoprivredni fakultet
Metadata
TitleAMBALAŽA I DIZAJN U FUNKCIJI MARKETINGA POLJOPRIVREDNO PREHRAMBENIH PROIZVODA
AuthorIvana Nuić
Mentor(s)Igor Kralik (thesis advisor)
Abstract
Dizajn ambalaže ima važnu ulogu u kreiranju funkcionalne komunikacije između potrošača i proizvođača posebno kod trgovačkih marki koje malo ulažu u oglašavanje putem masovnih medija. Komunikacijska vrijednost dizajna ambalaže i utjecaj kojeg isti ima na potrošače od presudne je važnosti za percepciju vrijednosti proizvoda što utječe na uspješnost proizvoda na tržištu. Uspješan dizajn ambalaže pridonosi stvaranju imidža trgovačke marke koji je u skladu sa zahtjevima ciljane publike čime se podiže vrijednost proizvoda. Prema rezultatima istraţivanja za daljnji uspjeh trgovačkih marki na hrvatskom trţištu neophodno je razvijanje trgovačkih marki kao originalnih marki te ulaganje u kreiranje sveobuhvatne marketinške strategije koja se jednim djelom manifestira u obliku atraktivnog i dizajna ambalaže.
Keywordsdesign ambalage product diferenciation
Parallel title (English)AMBALAGE AND DESIGN IN FUNCTION OF AGRICULTUR FOOD PRODUCTS MARKETING
GranterSveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku
Poljoprivredni fakultet
PlaceOsijek
StateCroatia
Scientific field, discipline, subdisciplineBIOTECHNICAL SCIENCES
Agronomy
Study programme typeuniversity
Study levelgraduate
Study programmeAgroeconomics
Academic title abbreviationmag. ing. agr.
Genremaster's thesis
Language Croatian
Defense date2016-02-01
Parallel abstract (English)
Packaging design plays an important role in functional communication between con-sumers and manufacturers, particularly in the case of store brands that are not widely known. Communicative value of packaging design has an important impact on the per-ceived value of the product which is essential for marketing success. Successful packa-ging design helps to create a unique brand image which appeals to the target group raising the perceived value of the product. According to the research, for further success of store brands in Croatian market it is necessary to invest in the development of marketing strategy in which unique brand image will be created. This canpartially be achieved through attractive packaging design.
Parallel keywords (Croatian)dizajn ambalaža proizvod diferencijacija
Resource typetext
Access conditionOpen access
Terms of usehttp://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
Notediplomski rad
URN:NBNhttps://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:151:608733
CommitterJosipa Vrbanić